reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katarína Rašmanová

Katarína Rašmanová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám 34 rokov, pochádzam z Bratislavy. Mám rada prírodu, hory, turistiku. Zoznam autorových rubrík:  CestopisSúkromnéZo života

reklama

Zo života

Slzy pochopí len človek s citmi. Haberova kritika superstáristky

Katarína Rašmanová

Slzy pochopí len človek s citmi. Haberova kritika superstáristky

Nepozerám Superstar ani iné reality show. Nie je to druh zábavy, ktorý by ma bavil. Okrem toho, nepáči sa mi, že v nich často ide o ponižovanie ľudí. Ak niekto nevie spievať, dá sa mu to povedať aj normálne. Okrem toho, v Superstar často nejde ani o spev, ponižujú ľudí aj na základe výzoru, oblečenia, čohokoľvek, niečo sa vždy nájde. Sama sa divím, že sa tam ľudia stále hlásia. Teraz som ale čítala článok, ako Habera skritizoval súťažiacu Veroniku Stýblovú, ktorej umierala a už i zomrela teta. Toto ma nedokázalo nechať chladnou, mne tiež zomrela teta na rakovinu...

  • 15. apr 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 508x
  • 8
Zlodejský gang operuje každý deň v petržalskom Tescu

Katarína Rašmanová

Zlodejský gang operuje každý deň v petržalskom Tescu

Mal to byť deň ako každý iný. Bola sobota, voľný deň. Bola som si zakorčulovať na hrádzi a večer som sa vybrala na nákup. Do petržalského Tesca. Nakupovala som tam už tisíc krát predtým, vlastne odkedy to Tesco stojí, bola som tam pravidelným zakázníkom. Nikdy sa mi tam nestalo nič mimoriadne. Nikdy som si tam nič zvláštne nevšimla. Až toho dňa...

  • 7. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 299x
  • 33
Zo života opatrovateľky 8 - tá, čo nevie ani kávu uvariť!

Katarína Rašmanová

Zo života opatrovateľky 8 - tá, čo nevie ani kávu uvariť!

Len pár dní po mojom odchode od dedka ma agentúra zavolala do novej rodiny. Nástup - ihneď na druhý deň. Začala som sa teda rýchlo baliť. Jedna opatrovateľka to tam totiž vzdala predčasne a ušla odtiaľ. To som vtedy ale samozrejme ešte nevedela.

  • 29. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 359x
  • 42
Zo života opatrovateľky 7 - Vianoce pri Viedenskej radnici

Katarína Rašmanová

Zo života opatrovateľky 7 - Vianoce pri Viedenskej radnici

Po svojich začiatkoch a prvých dvoch skúsenostiach ako opatrovateľka som sa cítila vyšťavená a zbavená ilúzií. Kde je ta zlatá láskavá babička ktorej som bola na začiatku tak odhodlaná pomáhať? Nebola som schopná ďalej pracovať ako opatrovateľka a zostala som doma. Hnila som doma a nič nerobila. Spamätávala som za zo šoku, predýchavala som skúsenosti, zážitky. Ibaže financie ma dobehli. Keď stav na mojom účte klesol do debetu, vedela som, že musím okamžite začať niekde pracovať. A keďže na Slovensku sa mi nič nerysovalo, vrátila som sa do Rakúska. Zas ako opatrovateľka.

  • 28. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 398x
  • 17
Zo života opatrovateľky 6 - hodená do vody

Katarína Rašmanová

Zo života opatrovateľky 6 - hodená do vody

Že cudzí jazyk sa vždy najlepšie učí v cudzej krajine, keď okolo seba nemáte žiadnych Slovákov (či Čechov) vie každý. Ste hodení do vody - nauč sa plávať alebo sa utop! Je to tvrdá škola života a si píšte, že keď na vás vreští z invalidného vozíka imobilná babka a niečo chce (a vy neviete čo to slovo znamená), že keď sa potom konečne dozviete jeho význam, tak ho už nikdy nezabudnete. Ani o veľa rokov neskôr. Možno ani do konca života (ale to vám poviem naisto o 50 rokov neskôr). Ak by ste si ho len prečítali v slovníku, najskôr by ste ho na druhý deň či o pár dní už nevedeli.

  • 26. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 313x
  • 13
reklama
Zo života opatrovateľky 5 - môj vyhadzov z prvej rodiny

Katarína Rašmanová

Zo života opatrovateľky 5 - môj vyhadzov z prvej rodiny

Nič netrvá večne. Niežeby som bola v tejto rodinke dvoch dementných starších manželov neskonale šťastná, niežeby ma nevyčerpávala starostlivosť o nich, ich neustále zmeny nálad, niekedy agresívne chovanie i občasné vyhadzovanie z domu, neustále hľadanie poschovávaných vecí, ale mala som tam aj jednu veľkú výhodu - každý deň som mohla ísť aj na nejaký čas von a spraviť si voľno. A tak som napr. išla na Donauinsel a korčulovala. Alebo som si odskočila na výstavu zvierat. Môj pobyt u nich sa týmto stával znesiteľnejším. Zatiaľ som nevedela, či je to v iných rodinách lepšie či horšie, nemala som s čím porovnávať. Bola to moja prvá rodina. Odísť som ale neplánovala, bála som sa, že inde by to bolo horšie. Osud ale zariadil, že som v tejto rodine dlho nepobudla.

  • 26. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 243x
  • 3
Zo života opatrovateľky 4 - jazykové trapasy

Katarína Rašmanová

Zo života opatrovateľky 4 - jazykové trapasy

Ako som už spomínala, úroveň mojej nemčiny keď som došla do prvej rodiny nejak úžasná nebola. Nemčinu som sa učila na strednej škole, ale našu učiteľku jej práca nebavila. Nemčinu sme mali často ako poslednú hodinu dňa a prebiehala veľmi často takto: Celú hodinu učiteľky nebolo, my sme sa bavili, na konci hodiny došla a zahlásila: "Vyložte stoličky!"

  • 26. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 849x
  • 13
Zo života opatrovateľky 2 - dedkove hobby

Katarína Rašmanová

Zo života opatrovateľky 2 - dedkove hobby

Dedko, ako som už písala skoro vôbec nerozprával, z bytu takmer nikdy nevychádzal, ale aktívny bol dosť. A mal aj ako každý človek svoje hobby. Jednou z jeho obľúbených činností bolo trhanie kvetov na balkóne a hádzanie ich dolu, tie potom často pristávali o balkón nižšie. Snažila som sa mu v tom zabrániť, ale nie vždy som bola úspešná, vedel byť aj agresívny a keď som sa mu snažila zabrániť vo veciach, ktoré ho bavili, vedel sa veľmi nazlostiť. Raz ma aj s palicou naháňal, našťastie pri jeho pomalej chôdzi som mu bez problémov ušla a zamkla sa v izbe. Ale pocit to bol nepríjemný. Dedko potom lomcoval kľučkou a vykrikoval (len nezrozumiteľné zvuky). Nakoniec som ho pri jeho obľúbenej zábavke už väčšinou neotravovala.

  • 24. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 904x
  • 2
Zo života opatrovateľky 1 - neľahké začiatky

Katarína Rašmanová

Zo života opatrovateľky 1 - neľahké začiatky

Tak som sa stala opatrovateľkou. Predtým som robila v kancelárii, ale plat tak smiešny, že bol problém z neho vyžiť, nieto si niečo našetriť. Povedala som si: opatrovateľka, to je práca presne pre mňa. Som trpezlivá, viac-menej flegmatický typ, som milá, ústretová a ochotná pomáhať. Prihlásila som sa do agentúry a nastúpila do svojej prvej rodiny. Bol to starý typicky viedenský dom a byt, ktorý sa stal na čas mojím domovom obývali dvaja starší manželia.

  • 24. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 756x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu