reklama

Zo života opatrovateľky 3 - babkina pohostinnosť

Babka bola zvyknutá celý život sa o niekoho starať, o svojho muža a v istom období života aj o syna. Vždy ráno pripravila raňajky, niekedy urobila chlebíčky aj cez deň a ak si náhodou pamätala, že som tam, tak došla za mnou a ponúkla ma. Keď mala dobrú náladu, bola to veľmi milá zlatá láskavá babička. Väčšinou si ale nepamätala že tam som, a keď som napr. sedela v obývačke a ona tam došla, povedala: "Aah, eine schöne junge Dame ist da" (á, jedna pekná mladá dáma je u nás).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ráno, keď som vstala, vždy som urobila v kávovare kávu, bohužiaľ, babka ju mala tendenciu zas vylievať a keď som to neustriehla, všetku kávu vyliala do umývadla a uvarila vlastnú. Robenie kávy jej ale moc nešlo, väčšinou sa to nedalo piť.

Napr. raz, keď urobila kávu aj pre mňa, moc nadšená z jej pohostinnosti som vtedy nebola. Na vrchu kávy plával olej. Pozerám na to, nechcela som babku uraziť, ale piť som to rozhodne nemala v úmysle. Hovorím jej: "Ale v tej káve je olej!". Babka na mňa pozrela akože čo vymýšľam, vzala mi kávu spred nosa, odpila si z nej a hovorí: "Ale veď je dobrá!" A strčila mi ju naspäť. No… Napriek tomu, že bola dobrá som babku musela uraziť a kávu s olejom som nepila.

V kávovare ale babka rada varila nielen kávu, ale aj rôzne iné veci. A tak sa stalo, že sa tam ocitol aj slivkový lekvár. Zrovna vtedy bol na návšteve ich syn a ten teda s nimi nemal ani zďaleka toľko trpezlivosti ako ja. Jak to videl, začal babke nadávať, až sa pohádali. Ja som s jeho reakciu nesúhlasila, ale nedovolila som si mu nič povedať, predsa len, miešať sa do cudzích konfliktov, hlavne keď on ma platí. Alzheimer je choroba, žiť s takým človekom je síce dosť ťažké, ale ona za to predsa nemôže. Ktovie, ako my skončíme keď budeme mať 80-90.

Neskôr som opatrovala ešte aj iných starších ľudí, mala som aj takých, ktorí boli depresívni, nešťastní a plačliví. Títo dvaja boli akí boli, ale myslím, že si žili vcelku šťastne, svoj stav si neuvedomovali, mali svoje každodenné rituály, nenudili sa. Babka sa zaoberala hlavne staraním sa o dedka a skúšaním prípravy jedla (raňajky sa jej často aj podarili), no a dedko čím sa zaoberal, o tom som písala v minulom príspevku.

Katarína Rašmanová

Katarína Rašmanová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám 34 rokov, pochádzam z Bratislavy. Mám rada prírodu, hory, turistiku. Zoznam autorových rubrík:  CestopisSúkromnéZo života

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu